Martin Vang Hansen, direktør i Færchfonden

Legeplads på Den Røde Plads

Takket være en donation fra Færch Fonden på kr. 343.750,- kommer der nu for alvor fart i etableringen af en legeplads i forbindelse med børnehaven Mo2rikken på Den Røde Plads.

Siden Balletskolen åbnede børnehaven i august måned, har der været arbejdet intenst med projekteringen af legepladsen, og det forventes, at arbejdet påbegyndes allerede i februar måned.

Det er en stor dag, ikke bare for vore børn, men for hele byen, udtaler børnehavens leder, Camilla Marett. Vi har i forvejen helt enestående fysiske rammer indendørs, og takket være denne fornemme donation fra Færch Fonden kan vi nu også snart tilbyde noget helt særligt udendørs. Det betyder optimale rammer for vore børn, og hele byen kan glæde sig til en forskønnelse af Den Røde Plads.

Det er Schul Landskabsarkitekter v/Jonas Schul, der har designet den kommende legeplads. Jonas Schul er manden bag å-projektet, og han skal også stå i spidsen for den kommende renovering af området omkring Storebro. Holstebro kommune har i sin godkendelse af Mo2rikkens legeplads lagt vægt på, at der bliver sammenhæng mellem de nye tiltag i området, hvilket der således i høj grad leves op til.