
Hvorfor have tre kabler, når du kan nøjes med ét?
Joyned’s teknologiske løsning vinder indpas på markedet, og bliver flittigt benyttet af producenter af lydudstyr. Livet bliver nemlig en hel del nemmere, når eksempelvis lydsignal og fjernbetjening gennem netværksteknologi kan samles og med ét kabel sættes til højtaleren.
”Det gør det lettere at konfigurere netværket. Og man får meget mere fleksibilitet sammenlignet med eksisterende analoge løsninger. På denne måde kan man reducere kompleksiteten med hensyn til kabler. Og brugerne får mere fleksibilitet med hensyn til signaldistribution og konfigurerbarhed”, siger CEO og sitfter af Joyned, Fabian Braun.
I et marked, der stadig indeholder mange analoge processer til at finde digitale arbejdsgange og med netværksteknologier, som en stadig ny ting, er der nok at se til. Ifølge Fabian Braun er de nye netværksteknologier, som Joyned udvikler, akut nødvendige, da alt efterhånden er digitaliseret.
”Sammenlignet med eksisterende løsninger til producenter af lydudstyr, kan de med vores produkter spare omkostninger helt ned til det halve. Eller 2/3 af omkostningerne ved at integrere netværksteknologi i deres produkter”, siger Fabian Braun.
Derfor er Joyned, hvor de er i dag
Med 3-års jubilæum, fuldtidsarbejde i 3,5 og med en forberedelse, der har været i gang i fire år, har Fabian Braun og Joyned været på en spændende rejse. Et tilbageblik på de sidste år, og særligt to ting står klart i forhold til den innovative nytænkning af lydbranchen, som Joyned er med til at skabe.
For det første har acceleratorprogrammet på Sound Hub banet vejen på en hensigtsmæssig og effektiv måde.
”Gennem åbenhed og mod har vi meget mere selvtillid nu i at sælge og kommunikere, hvad vi laver. At lytte til markedet og forstå. Vi fik virkelig mulighed for at fokusere på markedsvalideringer. Det havde ikke været muligt uden acceleratorprogrammet. Det er helt sikkert. Vi ville stadig være der, men ikke i den bedste form som nu”, siger Fabian Braun.
Han understreger vigtigheden i at gentænke tilgangen til kunderne og hele markedet og sætte spørgsmålstegn ved og gentænke, hvad markedet egentlig har brug for.
”Lyt mere til markedet og drag konklusioner fra det, i stedet for at tro, at du allerede kender den rigtige tilgang”, tilføjer Fabian Braun og uddyber tre faser, hvor antagelsen er, at markedet har et problem, foreslå løsninger til problemet og derefter sæt en pris.
Sammenlignet med andre inkubatorprogrammer var forløbet på Sound Hub i Struer mere virkelighedstro, og Fabian Braun forklarer, hvordan det undervejs i processen gav anledning til flere øjenåbnere.
For det andet er der grobund for at øge Joyned’s produktløsninger.
Målet har hele tiden været at øge indtægterne på eksisterende løsninger, og en naturlig udvikling er herfra at overgå fra softwareprodukter til mere fysisk elektronik, som kan sælges sammen med software-løsninger.
”Vi ønsker at få det ud på markedet. Bygge videre på alle disse leads. Her er fundraising også en vigtig milepæl. Vi har dette store momentum, og selvfølgelig ønsker vi at udnytte det til at tiltrække investorer”, pointerer Fabian Braun og fremhæver de nye netværksteknologier som afgørende for at få Joyned’s løsninger ud på markedet til producenter og lydingeniører.
Om andre fremadrettede udsigter forklarer Fabian Braun, at der også er et fokus på andre brancher:
”Fra et strategisk perspektiv fokuserer vi mere på installationsbranchen, hvor vi har højere volumen, altså et større prispres. Og vi har lignende effekter i musikinstrumentsegmentet, så når det kommer til optage-løsninger, hvor vi skal gøre det meget let og mindre kompliceret for musikere og lydingeniører, der ikke er så uddannede inden for teknologierne.
Du kan læse mere om Joyned og deres produktløsninger på: https://www.joyned.at